jueves, 27 de febrero de 2014

DIA DE LA VALENCIANITAT Autor: Desconegut El dumenge pasat 2 d'Octubre, els valencians teniem l'oportunitat de gojar del dia de valencianitat i encara que personalment llevant el tema politic de Coalicio Valenciana, puc dic que vaig fruir compartint en la gent que va poder asistir, per proximitat a la capital, de l'actuacio de Vicent Segui, jocs per a chiquets i un molt bon plat de paelleta. Me pareix perfecte que s'organisen este tipo d'actes, encara que el grandissim caracter politic que tenía, era la principal pega. Comprenc que unicament un partit politic tinga els diners i poder de convocatoria per a realisar una cosa com esta, pero este massa caracter politic es lo que ha fet que molta gent, en possibilitat d'asistir no ho faça, Coalicio Valenciana deuria haver tengut un caracter mes de patronisaor i haver deixat que grups culturals dirigiren l'acte. Posiblement i com està l'assunt, crec que en el 2007 voraté a CV, pero aixo no dona carta blanca a que facen lo que els done la gana. I per ser conseqüent en u mateixa, vaig a donar uns puntets constructius i espere que siguen ven rebuts per esta formacio valencianista i qualsevol entitat cultural valencianista que faça actes publics, parlant per suspost en la meua casi inexperiencia en les Normes d'El Puig, normes en les que me base per a escriure estos textos, encara que malament, aixina que primer de tot disculpar-me per aço i pase a comentar-les: • El primer punt important a cuidar es la llengua valenciana, i aço ve donat per les paraules que usem i com no, lo fluit que parlem, i en aço al dirigent de CV li falten uns quants cursets per a parlar en public correctament, de la mateixa manera que Vicent Segui, deia algunes "paraules escolar valencianes" comuns en terres del nort de la peninsula i actualment inexistents en la nostra terra. • El segon punt, es ser conseqüent en la causa que es defen en l'acte, i en este cas era la valencianitat, aixina els actes deurien haber regalat joquets valencians i no nipons, evitar les cançons d'autors catalans, en este cas en especial, ningun cartellet en les normatives de AVLC, contavem en Diputació de València, i mes cosetes que no enunciaré. La conclusio es que actualment, en este cas, la defensa de la llengua valenciana està supercoaccionada, per la Generalitat en la seua AVLC, la RACV en la seua nova normativa d'accents, la ya no "actual" normativa d'El Puig ... molta gent demana que esta ultima s'adapte mes al parlar actual i es simplifique. En fi, que els valencians tenim un maremagnum que mos te marejats i si els actes valencianistes no cuiden la llengua valenciana com toca, la gent continúa en la confusio actual que vivim i no sap qui el vol i qui el mata. Personalment vaig a aplicar-me el conte, i per tant m'esforçare per a escriure millor en les Normes d'El Puig.

DÍA DE LA VALENCIANIDAD

 

Autor:   Desconocido

 

El domingo pasado 2 de Octubre, los valencianos teníamos la oportunidad de gozar del día de valencianidad y aunque personalmente quitando el tema político de Coalición Valenciana, puedo digo que disfruté compartiendo en la gente que pudo asistir, por proximidad a la capital, de la actuacion de Vicente Segui, juegos para niños y un muy buen plato de paella.
Me parece perfecto que se organiza este tipo de actos, aunque el grandísimo carácter político que tenía, era la principal pega. Comprendo que únicamente un partido político tenga el dinero y poder de convocatoria para realizar una cosa como esta, pero éste demasiado caracter político es lo que ha hecho que mucha gente, en posibilidad de asistir no lo haga, Coalición Valenciana debería haber tenido un caracter mas de patronisaor y haber dejado que grupos culturales dirigieron el acto.
Posiblemente y como está el asunto, creo que en 2007 voraté a CV, pero eso no da carta blanca a que hagan lo que les dé la gana. Y para ser consecuente en uno mismo, voy a dar unos puntitos constructivos y espero que sean vende recibidos por esta formación valencianista y cualquier entidad cultural valencianista que haga actos públicos, hablando por suspost en mi casi inexperiencia en las Normas de El Puig, normas en las que me base para escribir estos textos, aunque mal, así que primero de todo disculparme por esto y pase a comentarlas:

  • El primer punto importante a cuidar es la lengua valenciana, y esto viene dado por las palabras que usamos y como no, lo fluido que hablamos, y en esto el dirigente de CV le faltan unos cuantos cursillos para hablar en público correctamente, de la Al igual que Vicente Segui, decía algunas "palabras escolar valencianas" comunes en tierras del norte de la península y actualmente inexistentes en nuestra tierra.
  • El segundo punto, se fue consecuente en la causa que se defiende en el acto, en cuyo caso era la valencianidad, así los actos deberían haber regalado joquets valencianos y no nipones, evitar las canciones de autores catalanes, en este caso en especial, ningun cartelito en las normativas de AVLC, contábamos en Diputación de Valencia , y mas cositas que no enunciaré.


La conclusión es que actualmente, en este caso, la defensa de la lengua valenciana está supercoaccionada, por la Generalitat en su AVLC, la RACV en su nueva normativa de acentos, la ya no "actual" normativa de El Puig. .. mucha gente pide que esta ultima se adapte más al hablar actual y se simplifique. En fin, que los valencianos tenemos un maremagnum que nos tiene mareados y si los actos valencianistas no cuidan la lengua valenciana como toca, la gente continúa en la confusión actual que vivimos y no sabe quién lo quiere y quién lo mata.
Personalmente voy a aplicar -me el cuento, y por tanto me esforzaré para escribir mejor en las Normas de El Puig

No hay comentarios: